Referat for ordinær generalforsamling i
Vestsjællands Microcross klub – Høng.
Søndag d. 31.10.2010 kl. 10.00.
-
Valg af dirigent, referent og
stemmetæller.
Dirigent: Jan Sørensen,
Referant: Susanne Olsen og stemmetæller: Tommy Jensen
-
Formandens beretning for det
forløbne år.
Se bilag 1
-
Forelæggelse af den revisor
godkendte årsrapport til godkendelse.
Regnskab godkendt
Regnskab 2010
·
Vi
gik ind i budgetåret med knap 20.000,- på kontoen og på nuværende tidspunkt har
vi omkring 30.000,- på kontoen.
·
Vi
har et par uafsluttede ting – tilskud og klubfest
·
Vores
store indtægtskilde er løb, kontingent, tilskud samt træning og kiosk
o
Løb
ca. 6-10.000,- pr. løb
o
Kontingent
Ca. 20.000,- (træningskort 7000,-)
o
Tilskud
ca. 27.000,-
o
Træning
og kiosk ca. 20.000,-
·
Flot
med vores store overskud ved løb, taget i betragtning af at vi er nødsaget til
at leje tidstager flagfolk med mere.
·
Store
investeringer i år er startbom og traktor
·
Mindre
investeringer frituregryde, microovn, nye flag
Klubben har opnået en
rigtig god og sund økonomi, hvor der er plads til investeringer/forbedringer.
Vi har alle et fælles ansvar her for at opretholde økonomien i klubben.
Arbejdsdage, samt hjælp til løb er alt sammen med til at gøre en forskel.
4.
Bestyrelsens forslag til
budget for kommende sæson.
Uændret budget
5.
Fastsættelse af det
kommende regnskabsårs kontigenter, træningsgebyr, gebyr for manglende fremmøde
ved arbejdsdag, samt rykkergebyr.
Uændret kontingent, træningsgebyr samt
gebyr for manglende afholdelse af arbejdsdage.
Kontingent: 650 kr årligt (søskenderabat,
½ pris for evt. søskende)
Træningsgebyr:
20 kr.
for medlemmer, 75 kr. for udensby kørere
Det er muligt at købe et træningskort gældende hele året.
Prisen på det er :
400,- for klubbens medlemmer og 600,- for udenbys kørere.
Alle medlemmer skal være repræsenteret 3 arbejdsdage og
der faktureres med 250,- pr. ikke afholdt dag (er der flere licensindehavere i
familien er det fortsat kun 3 arbejdsdage ialt, der forventes afholdt)
6.
Indkomne forslag.
Forslag om ændring af vedtægter, ændringen
vedtages, se bilag 2
7.
Valg af formand (i lige
år eller efter behov) Morten modtager genvalg.
Morten er valgt
8.
Valg af næstformand,
sekretær og 1 suppleant.
Martin modtager genvalg. Sekretær og suppleant ledig.
Mette Bjerrum, Jan
Sørensen og Martin Henriksen er valgt til den kommende bestyrelse
9.
Valg af revisor for
kommende regnskabsår.
Brian Jakobsen er genvalgt.
10.
Eventuelt.
-
Der drøftes om der kunne
være fælles interesse for at afholde et weekendløb, evt. i påske eller pinse,
sådan at der afholdes en afd. Af DM lørdag og en afd. af KidsCup om søndagen. Dette er stemningen for, og man
foretrækker, hvis det kan lade sig gøre i pinsen.
-
Bestyrelsen opfordrer
til tilbagemeldinger fra nye medlemmer: Hvordan var det at starte op? Følte I
jer velkommen? Fik I svar på jeres spørgsmål? Osv. Dette giver os mulighed for
hele tiden at forbedre os og holde fast i det gode.
-
Der opfordres fra
bestyrelsens side til at alle husker god tone ude i klubberne og på banerne.
Husk på at vi skal fungere som det gode eksempel for børnene.
Bilag 1
Generalforsamling i
Vestsjællands Microcross klub – Høng.
Søndag d. 31.10.2010
kl.9.30 i klubhuset på Møllegårdsbanen.
Sæsonen 2010 startede først efter en lang og
hård vinter. Banen var bundfrossen og ikke forsvarlig at benytte og derfor holdt vi vinterlukket.
Alligevel var der sidst på vinteren en solstråle der skinnede på vores klub og
varslede at der var forår på vej.
Den 7.
marts 2010 på Danmarks Motor Unions(DMU) repræsentantskabsmøde blev klubben
udnævnt som ”årets danske Motocross klub 2010”.
Martin deltog i denne weekend i
repræsentantskabsmødet og modtog på vegne af klubben den flotte
hædersbevisning. Baggrunden for vores indstilling var vores store fremgang over
hele linien i sæsonen 2009. VM-Høng var oppe imod store veletablerede klubber,
hvor man kan tilbyde hele paletten fra de mindste Micro kørere til Oldboys
kørere, men vi løb med prisen.
I de næste måneder var klubben derefter
repræsenteret i lokalaviser, som strakte sig fra Holbæk i nord til Korsør i
syd. Igennem de mange artikler blev flere opmærksomme på vores eksistens og
sikrede os en positiv medlemstilgang.
Lørdag
d. 24 april var klubben og dens medlemmer igen i mediernes søgelys, denne gang
var det et indslag om klubben i TV2 Øst, omhandlende vores hædersbevisning og
børn der kører Microcross. Igen i 2010
er det Henning ”Gl. Smølf” der har hjulpet os med mediedækning af vores
arrangementer, med flotte helsides artikler i lokalaviserne og farverige
løbsartikler i Motorbladet. Han har været medvirkende til at gøre os kendte i
hele Vestsjælland. En stor tak herfra til Henning ”Gl. Smølf”.
Igen i 2010 har klubben været en af de aktive
klubber på Sjælland, som har afholdt mange løb. Herunder var klubben vært ved 3
& 4 afd. Af Sjællands mesterskabet.
Løbet forløb rigtigt godt på vores ændrede bane med blank banesynsattest.
Klubben havde lagt op til et brag af en Micro
weekend á la vores 20 års jubilæumsløb i
2009. Med pokalløb Lørdag, fælles spisning Lørdag aften, Søndag skulle starte
med fælles morgenbord i klubhuset, derefter skulle der afvikles holdløb i
samtlige klasser. I 2009 da vi afviklede vores 20 års Jubilæumsløb var alle
deltagerne meget begejstret for vores koncept og der var opbakning hele vejen
rundt til et lignende arrangement i 2010. MIS Recycling A/S meldte sig som løbssponsor til dette
arrangement. Løbet blev derefter døbt MIS Recycling pokal & holdløb som
skulle afvikles 19 & 20 Juni 2010.
Desværre måtte vi aflyse vores planlagte holdløb, fællesspisning aften
og morgen, da tilmeldingerne udeblev. Vi afviklede i stedet som planlagt
pokalløbet om lørdagen, hvor der var indkøbt store flotte pokaler til de
tilmeldte af vores løbssponsor. Lørdag aften valgte en del af os at spise
sammen i klubhuset, da vi på forhånd havde valgt at afsætte denne weekend til
løb. Vi hyggede os sammen både børn og voksne på en mere afslappet måde, end
når vi er til løb og har en masse gøremål. Børnene hyggede sig ligeså og
produktet af deres aften blev til en hule i skoven med egen bålplads. Alt i alt
blev det til en god weekend som styrkede forældrenes og børnenes sammenhold.
En stor tak til MIS Recycling A/S som
løbssponsor.
Den 15. august var klubben vært ved Kids-Cup Øst. Deltager antallet til dette
løb var helt oppe på 63 forhånds tilmeldte deltagere via DMU-online. Dette er
det højeste deltager antal de sidste 4 år. Løbet gav os en del grå hår, da der
ikke var klare aftaler omkring pokaler til de deltagende, samt om klubben
afviklede den afsluttende afdeling. Vi forsøgte at skaffe os informationer ,
men det var svært at få et klart svar.
Løbet blev afviklet og spørgsmålene løste sig
på dagen. Vejret i ugen op til løbet gjorde desværre at et par stykker valgte
at melde afbud til dagen.
Det er stadigt utroligt vigtigt for klubben
at afvikle løb, da det er en af vores vigtigste indtægtskilder, samtidigt er
det muligt at lave et pænt overskud på afviklingen af løbet og på salget i
kiosken. Det kræver en stor indsats fra forældrene men er nødvendigt for vores
klub. I sidste ende kommer det jeres eget barn/børn til gode.
En stor tak herfra til Mark tidstager fra
vores naboklub SMCK og HVF 251 som hjælper os med Samarit vagt og flagpost.
Uden deres hjælp er vi ikke i stand til at afvikle løb.
I denne sæson er der sket store ændringer på banen:
Lavet ny langside, monteret ny startbom,
banens op- nedkørsler og banens hældning er der arbejdet på i flere omgange.
Samtidig er bane og område blevet vedligeholdt.
Desværre har klubben i denne sæson modtaget
en miljøsag som omhandler vores sø ved banen. I dette efterår skal vi have afsluttet
denne sag med forældrenes hjælp. Jeg håber på god forældre opbakning til dette,
selvom man har afviklet sine påkrævede arbejdsdage. I starten af denne sæson gav arbejdsdagene
anledning til spørgsmål og bekymring, men det har vist sig at stort set alle
har nået at afvikle deres dage uden besvær. Men som klub må vi indse, at det
ikke er muligt at løse alle de opgaverne vi ønsker. Vi må prioritere iblandt
opgaverne og der er stadig mange opgaver foran os, ønskeliste er lang og det
kan vi se frem til i næste sæson.
I 2010 har vi pr. tradition afholdt 4
afdelinger af klubmesterskabet og der har været 24 medlemmer til start. Alle
har kæmpet flot om placeringerne og især ved sidste afdeling kunne Jeg se den
udvikling vores kørere har været igennem denne sæson. Ved klubfesten overrækkes
pokalerne til kørerne for årets indsats.
Klubben blev i denne sæson sammenlagt nr. 3 i
Kids-Cup øst og den flotte pokal kan ses i klubhuset. Et stort tillykke til
børnene. Igen i Kids-Cup regi blev datoen for sidste og afgørende afdeling af
Kids-Cup meldt sent ud og flere var forhindret i at deltage i sidste afd.
I 2010 kan vi glæde os over at der virkelig
er kommet positive tal i vores økonomi.
Vi er kommet fri af flere års økonomisk
efterslæb og kan glæde os over at vi har fået en ny traktor til banen og en ny
startbom. Begge dele var til sidst helt nedslidt og vi måtte prioritere at
investere på disse områder, for at kunne vedligeholde vores bane og være i
stand til at afvikle løb fremadrettet.
I bestyrelsens har vi til denne sæson fået
sat mange af vores opgaverne i system og vi høster frugten af vores arbejde nu.
Det er derfor vigtigt at vi løbene har en udskiftning af vores bestyrelse, så
det er muligt for nye bestyrelsesmedlemmer at blive sat ind i sagerne i løbet
af året, i stedet for at stå med udfordringerne uden en livline ved sin side.
Dette er en opfordring til at I melder jer ved valget.
Endvidere havde bestyrelsen indstillet
undertegnede som kandidat til ”årets leder i Kalundborg Kommune”. Jeg blev bedt om at møde i Svebølle hallen
onsdag d. 1 september til foreningsaften ”vedrørende tilskudsansøgning” uden at
være klar over at de havde kuppet mig. Jeg blev udnævnt som ”årets leder I
Kalundborg Kommune” Tak for Jeres indstilling, det giver ny energi fremadrettet.
Alt i alt har klubben gennemgået en positiv udvikling i sæsonen 2010 og Jeg
vil gerne takke jer alle for Jeres indsats.
Uden en aktiv forældreindsats kan vores klub
ikke overleve.
Tak for sæsonen 2010.
30.10.2010
Morten Johansen.
Bilag 2
Vedtægter
for Vestsjællands Microcross klub.
§ 1.
Navn og hjemsted
.
Foreningen er
stiftet d. 13.06.1989 med navnet
Vestsjællands Minicross klub.
Foreningens
hjemsted er Møllegårdsbanen, Strandvej 27 A, 4270 Høng, som er beliggende i
Kalundborg Kommune
Foreningen er
tilsluttet Danmarks Motor Union(DMU) under Danmarks Idræts-Forbund(DIF) og er
underlagt disses love og bestemmelser.
Efter
optagelsen i DMU er navnet på foreningen ændret til Vestsjællands Microcross
klub, da foreningen er for medlemmer mellem 3 og 10 år, som er placeret i
Microcross sektionen under DMU.
§ 2.
Formål.
Foreningens
formål er at fremme Microcross sporten og med udgangspunkt i fællesskabet og
det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til sporten. Endvidere skal
klubben varetage Microcross kørernes interesse indenfor denne sportsgren.
§ 3.
Medlemskab.
Som aktivt
medlem kan optages enhver der er fyldt 3 år til 10 år. Ligeledes kan kun børn
imellem 3 og 10 år få adgang til at køre på foreningens bane.
Klubben er
opstået og drives udelukkende på forældreinitiativ. Det er et krav for
optagelse i klubben, at medlemmernes forældre aktivt deltager i klubbens drift
samt vedligeholdelse af klubbens aktiver. Alt klubaktivitet for medlemmer og
pårørende sker på eget ansvar. Klubben og dens bestyrelse således ikke drages
til ansvar for uheld i forbindelse med udøvelsen af klubaktiviteter.
Medlemmerne er forpligtet til at overholde foreningens vedtægter og reglement.
Optagelse af passive medlemmer kan ske uanset alder. Passive medlemmer har ikke
stemmeret på klubbens generalforsamling og kan ikke opstilles til
bestyrelsesposter. Passive medlemmer har ikke adgang til at køre på banen.
Kontingentprisen
for passive medlemmer fastsættes på generalforsamlingen.
§ 4.
Indmeldelse.
Indmeldelse
skal ske skriftligt via indmeldelsesblanket til klubbens kasserer.
Indmeldelsesblanketten
udfyldes og underskrives af forældre eller værge.
Ved
indmeldelsen indplaceres forældre i et af klubbens arbejdsudvalg, efter ønske
fra forældre og dernæst efter klubbens behov for hjælp i et udvalg.
§ 5.
Udmeldelse.
Udmeldelse
skal ske skriftligt til klubbens kasserer med en måneds varsel til udgangen af
en kontingentperiode. Kontigentperioden følger opkrævningen for kørerlicens fra DMU.
1 Februar til
31 Januar. Ved udmeldelse skal medlemmets økonomiske mellemværender med klubben
afvikles. Der tilbagebetales ikke indbetalte kontigenter ved opsigelse af
medlemskab.
§ 6.
Kontingent.
Kontigentet
fastsættes på den årlige ordinære generalforsamling og er gældende for det
efterfølgende regnskabsår. Kontigentet opkræves i Januar måned. Med sidste
betalingsdato d. 31.01.20**
Kontigentet
overføres til klubbens konto, påført medlemmets licensnummer og navn.
Efterfølgende
søskende får 50 % søskenderabat.
§ 7.
Restance.
Kontigentet
skal være betalt rettidigt. Hvis dette ikke overholdes udsendes der 2 rykkere
med en måneds mellemrum. Der pålægges et rykkergebyr på 50 dkr. Pr. gang.
Medlem med
kontingentrestance har ikke adgang til at benytte klubbens bane.
Manglende
kontingent indbetaling er eksklusions grund. Når et medlem er i
kontigentrestance udover 20 dage efter 2. rykker er afsendt bliver medlemmet
slettet fra medlemslisten.
Medlemmer der
er i kontigentrestance kan optages i klubben igen, når vedkommende har afviklet
sin gæld til klubben.
§ 8.
Eksklusion.
Klubbens
bestyrelse kan, såfremt et medlem handler til skade for klubben eller
vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtigelser, ekskludere et medlem af
klubben. Bestyrelsens beslutning herom kræver dog at 2/3 af bestyrelsens
medlemmer har stemt for eksklusion af medlemmet.
Vedkommende
skal, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse, have haft lejlighed til at
fremføre sit forsvar overfor bestyrelsen og kan kræve at sagen afgøres på
førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som et
særligt punkt. Ved indankning af eksklusionen forsætter medlemskabet frem til
generalforsamlingen har taget en afgørelse. Medlemmet som eksklusionen drejer
sig om, har adgang til generalforsamlingen og ret til at forsvare sig.
Spørgsmålet om eksklusion behandles som et særskilt punkt på dagsordnen.
Generalforsamlingens
beslutning om eksklusion kræver 2/3 af stemmerne for eksklusion.
Et tidligere
medlem, der er ekskluderet i henhold til en generalforsamlings beslutning, kan
kun optages ved en ny generalforsamlings beslutning. Her kræves 2/3 af
medlemmerne stemmer for optagelse af det ekskluderede medlem.
Ved
eksklusion ydes der ikke refusion for indbetalt kontingent.
§ 9.
Ordinær generalforsamling.
Generalforsamlingen
er klubbens øverste myndighed. Ordinær generalforsamling skal afholdes en gang
årligt inden udgang af November måned og indkaldes med mindst 28 dages varsel.
Indkaldelsen
til generalforsamlingen sker via mail til klubbens medlemmer, på klubbens
hjemmeside og ved opslag i klubhuset.
Forslag, som
ønskes behandlet på den ordinære generalforsamlingen, skal være indsendt
skrifteligt til Formanden, senest 14 dage før afholdelsen af den ordinære
generalforsamling.
Dagsorden
inkl. samtlige forslag bekendtgøres for alle medlemmer senest 8 dage før
generalforsamlingen afholdes. Denne bekendtgørelse vil være opslået i klubhuset
og på klubbens hjemmeside.
For at sikre
klubbens formål, betragtes kun medlemmer mellem 3 og 10 år som
stemmeberettigede gennem forældre/værge. Det forudsættes at medlemmet ikke er i
kontigentrestance. Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde. Et medlem kan
max medbringe 1 skriftelige fuldmagt til brug ved afstemning.
En rettidig
indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.
Ved afstemning gives 1 stemme pr. stemmeberetttigede medlem.
Generalforsamlingen træffer beslutning ved simpelt flertal.
§
10. Dagsorden.
Dagsordnen
for ordinær generalforsamling i Vestsjællands Microcross klub – Høng skal
mindst indeholde følgende punkter:
-
Valg af dirigent, referent og
stemmetæller.
-
Formandens beretning for det
forløbne år.
-
Forelæggelse af den revisor
godkendte årsrapport til godkendelse.
4. Bestyrelsens forslag til budget for
kommende sæson.
5. Fastsættelse
af det kommende regnskabsårs kontigenter, træningsgebyr, gebyr for manglende
fremmøde ved arbejdsdag, samt rykkergebyr.
6. Indkomne
forslag.
7. Valg
af formand (i lige år eller efter behov)
8. Valg
af kasserer (ulige år eller efter behov)
9. Valg
af næstformand, sekretær og 1 suppleant.
10.Valg
af revisor for kommende regnskabsår.
11.Eventuelt.
§ 11. Generalforsamlingens ledelse.
Generalforsamligen ledes af en
dirigent, der ikke må være medlem af bestyrelsen.
Beslutningerne
træffes ved almindeligt flertal, ved stemmelighed foretages en ny
afstemning.
Dog kræver
vedtægtsændringer og beslutninger om klubbens opløsning et 2/3 flertal jf. §17
og § 18.
Dirigenten
bestemmer afstemningsmåden og kan efter ønske, såfremt 5 medlemmer ønsker det
foregå skrifteligt.
Alle afstemninger
om eksklusion skal være skrifteligt.
Generalforsamlingens
beslutninger indføres i et referat som godkendes og underskrives af dirigenten
ved generalforsamlingens afslutning.
§
12. Ekstraordinær generalforsamling.
Ekstraordinær
generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes
når mindst halvdelen af klubbens medlemmer fremsætter skrifteligt ønske herom.
Den ekstraordinære generalforsamling skal være afholdes senest 28 dage efter
begæringens modtagelse. Der gælder de samme krav til indkaldelse, mødets
ledelse, afstemning med med mere som for den ordinære generalforsamling.
§
13. Bestyrelsen.
Bestyrelsen
er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.
Vestsjællands
Microcross klub bestyrelse består af Formand, kasserer, Næstformand, Sekretær
og 1 suppleant.
Genvalg kan
finde sted .
Medlemskab af
bestyrelsen af ophører automatisk ved barnets udmeldelse af klubben.
Formand er på
valg i lige år og kasserer i ulige år.
Foruden
formand og kasserer, som på generalforsamlingen er valgt med titel,
konstituerer bestyrelsen sig med Næstformand, sekretær og 1 suppleant, senest
28 dage efter generalforsamlingens afholdelse.
Bestyrelsen
fastsætter selv sin forretningsorden.
Bestyrelsen
er kun beslutningsdygtig når mindst 3 medlemmer af bestyrelsen er til stede,
hvoraf Formanden eller Næstformanden skal være til stede. Bestyrelsen
beslutninger træffes ved flertal. I tilfælde af stemmelighed er Formandens
(eller i dennes fravær) Næstformandens
stemme afgørende.
Såfremt at
Formand eller Kasserer aftræder i utide, vælges blandt den øvrige bestyrelse en
ny
Formand/Kasserer.
Vedkommende besidder posten frem til næste generalforsamling, hvor der vælges
et nyt medlem til den pågældende post for den resterende periode, således at
rytmen med udskiftning af
bestyrelsesmedlemmer i lige og ulige år genetableres.
Hvis et
bestyrelsesmedlem aftræder i utide eller overtager en anden bestyrelsespost,
overtager Suppleanten det aftrædende bestyrelsesmedlems post og fortsætter
dennes valgperiode ud.
§
14. Regnskab.
Klubbens
regnskabsår er fra d. 1. November til d.31 Oktober
Kassereren
skal inden d.31 Oktober afgive regnskabsmæssig årsrapport for det foregående
regnskabsår og status pr. d.31 Okrober til Revisoren.
Det af
bestyrelsen og revisoren underskrevne årsrapport forelægges medlemmerne til den
ordinære generalforsamling i November måned.
Regnskabet
skal kunne gennemses ved opslag i klubhuset 8 dage før den ordinære
generalforsamling i November.
§
15. Revision.
På den
ordinære generalforsamling vælges der for et år ad gangen en Revisor.
Revisoren
skal hvert år i 1. Og 3. kvartal gennemse den samlede årsrapport og påse at
beholdningerne er tilstede.
Revisionsformen
er almindelig regnskabsmæssig revision, hvor det
kontrolleres,
at bilagene er rigtig udregnede, at bilag og bogføring er i overensstemmelse
med hinanden, og at beholdninger og værdier er til stede.
Årsrapporten
forsynes med datoerne hvor regnskabet er gennemgået, samt underskrift af
Revisoren.
Revisoren skal
til enhver tid have adgang til at efterse regnskab og beholdninger.
§
16. Tegning og hæftelse.
Foreningen
tegnes af formanden. Økonomiske dispositioner over 5000 dkr. Skal besluttes på
et bestyrelsesmøde, hvor beslutningen er ført til referat. Køb, salg eller
pantsætning af fast ejendom skal godkendes på generalforsamlingen. I tilfælde
af låneoptagning skal dette forelægges og godkendes af generalforsamlingen. Der
påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de
forpligtigelser som påhviler foreningen.
§
17. Vedtægtsændringer.
Ændring af
vedtægterne kan ske på enhver lovlig indkaldt generalforsamling, når mindst 2/3
af de fremmødte afgivne stemmer er for foreslaget.
§
18. Klubbens opløsning.
Beslutning om
opløsningen af Vestsjællands Microcross klub – Høng, kræver at der afholdes en
ekstraordinær generalforsamling, og der på denne ekstraordinærgeneralforsamling
deltager mindst 2/3 af klubbens stemmeberettigede medlemmer. For at forslaget
kan vedtages, kræves det at mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for forslaget.
Opnås et sådant flertal på en generalforsamling der ikke er beslutningsdygtig,
indkaldes der til en ny generalforsamling, hvor beslutningen kan træffes med ovennævnte stemmeflertal, uanset hvilket
antal stemmeberettigede medlemmer der er til stede. I et sådanne tilfælde
tilfalder klubbens formue DMU til microrelateret ungdomsarbejde, minus det
beløb der skal bruges til reetablering af baneområde og til at aflevere området
tilbage til ejeren i samme stand som man har overtaget det.
§
19.
Kørslesopdeling
ved træning, træningslederens ansvar
.
Der har
været nogle henvendelser fra børn og forældre, som er lidt utrygge ved at børn
på
2-hjulede
crossere kører sammen med Quad (4 hjulet).
Quad
kørerne må køre med de 2-hjulede, hvis der er under 3 to-hjulede, (dog ikke
begyndere) og under 3 Quadere, når dette ikke længere er opfyldt skal Quad-erne
have egen køretid. Det er træningslederen der har det overordnede ansvar for
opdeling af træningstiden.
§ 20. Klubmesterskab og arbejdsdage.
Efter
oprykning fra klassetrin C til B, kan man køre klubmesterskabet færdigt året ud
i klassetrin C eller rykke op i klassetrin B efter eget ønske, men kan kun
deltage og præmieres i en klasse.
I
forbindelse med afviklingen af klubmesterskabet afholdes arbejdsdag på bane og
område.
For at være startberettiget v. klubmesterskabet skal man være mødt op til
min. 2 arbejdsdage i løbet af året.
Regler for afvikling af arbejdsdage i Vestsjællands
Microcross klub – Høng
Formålet med dette regelsæt er at sikre, at ALLE klubbens licens- og
indslusningsindehavere, hjælper med de praktiske opgaver, der knytter sig til
det, at drive klubben og dertil hørende bane.
Således at det ikke kun er en "hård kerne" af medlemmer, der skal
udføre arbejdet - DU skal også være med.
Når vi alle hjælper til og løfter i flok, bliver byrden meget mindre for den
enkelte, og sammen kan vi skabe Danmarks bedste Microcross klub/bane.
Arbejdsreglerne gælder alle medlemmer i VM - Høng, der har indløst DMU-licens
samt tegnet indslusningslicens. Gebyret for manglende fremmøde på arbejdsdage
fastsættes på den ordinære generalforsamling under punkt 5. Pengene vil blive
brugt på at tilbyde de fremmødte bedre forhold, herunder mad og drikke. Det er
ikke hensigten at de fremmødte skal have udgifter ud af at deltage ved en
arbejdsdag til fordel for klubben.
Som medlem i klubben er du forpligtet til at deltage i mindst 2
arbejdsdage/opgaver à ca. 5-6 timer på bane og område,for at være start
berettiget ved klubmesterskabets afdelinger, samt deltage ved afviklingen af et
officielt DMU løb á ca. 5-6 arbejdstimer i løbet af løbssæsonen. Alternativt
kan der træffes aftaler med udvalgsformændene omkring løsning af opgaver til
gavn for klubben, som værende gældende for en arbejdsdag
Uanset hvor mange medlemmer der findes i husstanden skal der afvikles 3 dage i
alt.
Medlemmets ansvarlige voksen er ansvarlig for, at arbejdet udføres til
klubbens/bestyrelsens tilfredsstillelse.
Arbejdet
består hovedsagligt i vedligeholdelse af klubhus og bane, men kan også være
faste opgaver, som du kan tilmelde dig og gerne selv foreslår. (Flagpost til
træning tæller ikke som arbejdstimer)
Der er mødepligt til de dage/opgaver, du har tilmeldt dig. Og det er af største
vigtighed at du, MØDER OP, og møder til
tiden (ellers "lukker ventezonen")
Sørger for, at din tilstedeværelse registreres hos den ansvarlige fra start til
slut
Respekterer beslutninger og viser hensyn til alle omkring dig.
Udfører dine opgaver effektivt og samvittighedsfuldt som en god kammerat.
Den
ansvarlige for dagen noterer ved arbejdsdagens slutning, om du har levet
tilfredsstillende op til dine forpligtelser for dagen.
Dette er forhåbentligt fuldstændigt overflødigt - men vi skriver det for
at undgå misforståelser.
Hvis du ikke lever tilfredsstillende op til dine forpligtelser overfor klubben,
skal du betale gebyret der er fastsat på generalforsamlingen, for hver
manglende arbejdsdag (5-6 timer), før du kan forny dit DMU licens det
efterfølgende år.
Danmarks Motor Union støtter op om disse regler, og nægtelse af
licensudstedelse kan blive aktuelt, hvis licenskøreren er i kontingentrestance
til klubben.
Hvis du på forhånd ved, at du ønsker at "frikøbe" dig for dine
forpligtelser, ved at indbetale det fastsatte gebyr på klubbens konto, bedes du
give besked til klubbens kasserer.
Det vil klubben vise positiv forståelse for - mest fordi du giver besked fra
starten, og klubben dermed ved besked om, hvor mange arbejdstimer, der kan
disponeres over.
For nye medlemmer, der indløser DMU- eller indslusningslicens efter den 1.
august i et kalenderår, er forpligtet til at deltage i mindst 1
arbejdsdage/opgaver à ca. 5-6 timer, samt ved et officielt DMU(medmindre disse
er afviklet)
Disse regler er lavet med gode ønsker og hensigter for alle parter. Reglerne
vil løbende blive tilrettet af bestyrelsen, hvis der opstår
uhensigtsmæssigheder.
Hvis du får en dårlig oplevelse på en af dine arbejdsdage, så meld tilbage til
bestyrelsen.
Vi kan alle sammen forbedre os, og lære af vores egne og hinandens fejl.
§ 21.
Alkoholpolitik.
VM - Høng
lægger meget vægt på at forældre kan føle sig trygge ved at lade deres børn
færdes i og omkring klubben.
VM - Høng
ønsker på ingen måde at fremme brugen af alkohol i forbindelse med klubbens
aktiviteter.
I forbindelse
med forskellige sociale aktiviteter kan det accepteres at der nydes alkohol i
begrænset omfang.
Personer der
virker stærkt berusede kan bortvises fra klubben.
Voksne er
børnenes forbillede og det er derfor vigtigt at gå foran med et godt eksempel.
Ligeledes lægger
VM - Høng vægt på hvilke signaler vi som klub sender til omverdenen.
§
22. Børneattester.
I 2005 vedtog
Folketinget en lov med krav om at indhente børneattester i forbindelse med
ansættelse af personale mv. For dansk idræt medfører det, at alle idrætsforeninger
er forpligtet til at indhente børneattester på nyansatte trænere, ledere,
instruktører mv., som er i direkte og vedvarende kontakt med børn under 15 år.
Overholdes loven ikke, kan idrætsforeningen
straffes med
bøde.
Indhenter
foreningen en børneattest på en træner, instruktør, leder mv., som er negativ,
betyder det, at man ikke har nogen domme vedrørende seksuelle
krænkelser.
En positiv
børneattest betyder derimod, at man er dømt for seksuelle krænkelser af børn og
har overtrådt et eller flere punkter i straffeloven.
Foreningerne
skal indhente børneattester hos Det Centrale Kriminalregister, som dog kun må
udlevere dem, hvis træneren, instruktøren, lederen mv. giver sit samtykke. Hvis
træneren, instruktøren, lederen m.v. modsætter sig, at foreningen indhenter en
børneattest, må foreningen ikke ansætte ham /hende, ligesom han / hun ikke må
virke i foreningen.
I
Vestsjællands Microcross klub er der ikke tilknyttet en fast træner til
børnene, men derimod er det forældrene der træner børnene, med enkelte
undtagelser, hvor der er arrangeret træning med en træner som ikke har
tilknytning klubben.
På baggrund af
at der ikke er tilknyttet en træner til børnene, er det derfor blevet besluttet
at, Formanden har ansvaret for at indhente børneattester på klubbens bestyrelse
for at sikre sig at klubben lever op til loven og klubben er
et trygt sted at opholde sig for børnene
.
Formanden
medbringer blanketter som udfyldes ved første bestyrelsesmøde, hvor bestyrelsen
konstituerer sig.
Klubben
skal i førstkommende bestyrelsesreferat konstatere, at bestyrelsens medlemmer
med navns nævnelse er blevet tjekket i kriminalregisteret, og at der ikke var
nogen belastende oplysninger, hvis dette er tilfældet
.
Positive børneattester skal sendes
til foreningens hovedorganisation som håndterer attesten på vegne af
foreningen.
Vedtægterne er
vedtaget på Vestsjællands Microcross klub – Høng,
generalforsamling
den 31. Oktober 2010.